środa, 17 kwietnia 2013

XXXI


Epizod XXX.





- Jezu święty… - jęknęłam siadając na łóżku.

Poleżałam kilkanaście minut, a później poszłam do łazienki. Po umyciu się ubrałam piżamę i zabrałam się za czytanie kolejnej książki. Byłam na drugim rozdziale, kiedy nagle usłyszałam pukanie do drzwi. Chwyciłam telefon i zerknęłam na wyświetlacz. Było grubo po dwudziestej drugiej.

- Proszę! – krzyknęłam nie mając siły wstać.

- Cześć. – do mojego pokoju wparowała Karolina.

Włosy miała owinięte ręcznikiem a sama założyła szlafrok.

- Coś się stało? – zapytałam wynurzając wzrok znad książki.

Karolina zamknęła drzwi i usiadła obok mnie.

- Wymień mi kilka objawów ciąży.

- Brak miesiączki,  nudności, dziwny apetyt, podwyższona temperatura, rozdrażnienie, częste oddawanie moczu… - wymieniłam pogrążona w lekturze automatycznie niczym na sprawdzianie z biologii.

- Chyba będziesz ciocią. – stwierdziła po chwili ciszy.

Uniosłam wzrok znad książki, Karolina odwróciła twarz w przeciwną stronę.

- Ta… - wróciłam do czytania uważając, że znajoma mnie wkręca.

Po chwili jednak usłyszałam ciche szlochanie. Zerwałam się i mocno ją przytuliłam.

- Dziewczyno… - warknęłam próbując ją nieudolnie pocieszyć. – To chyba nie jest najlepszy czas na dziecko, nie?

Karolina w ogóle nie odpowiedziała, tylko rozpłakała się jeszcze mocniej.

- No już, no… - szepnęłam. – To nie jest tragedia. Masz stuprocentową pewność?

- Działałam jak w szwajcarskim zegarku. Pierwszy raz się spóźnia. Tydzień.

- Ma po czym się spóźniać? – zapytałam starając się uśmiechnąć.

- No ma… - przyznała wycierając łzy z twarzy.

- Poradzisz sobie, zobaczysz. – uśmiechnęłam się. – Chłopak ci pomoże, rodzina…

- Nie mam chłopaka.

Kiwnęłam głową kompletnie gubiąc się w całej tej sytuacji.

- Wiem co sobie teraz myślisz… - westchnęła uśmiechając się krzywo.

Zaczerwieniłam się i nic nie odpowiedziałam.

- Znasz go w ogóle? – zapytałam po chwili.

- Jasne, że znam. – odparła, trochę za głośno. – Też go znasz.

Usiłowałam skojarzyć naszych wspólnych znajomych, ale nikogo nie mogłam dopasować do roli przyszłego ojca.

- Krystian. – powiedziała.

- Ten tu? – zapytałam wskazując drzwi.

- Ten tu. – przytaknęła.

- Wydaje się sympatyczny… - stwierdziłam.

- Unika mnie. Nie  chce dziecka. Twierdzi, że to nie jego. – powiedziała wbijając wzrok w podłogę.

Momentalnie wstałam i wyszłam z pokoju trzaskając drzwiami. Podbiegłam do drzwi sąsiada i zaczęłam w nie walić pięściami.

- Otwórz. – krzyknęłam kopiąc je z całej siły.

Z tego wszystkiego prawie w ogóle zapomniałam o bólu. Niektórzy sportowcy wyszli z pokoju chcąc zobaczyć co dzieje się na korytarzu.

- Ecia? – zdziwiony Żygadło wychylił się z pokoju. – Piłaś coś?

Kiedy drzwi pokoju sąsiada otworzyły się i od razu wparowałam do środka.

- Co ty sobie wyobrażasz? –krzyknęłam pchając go na ścianę.

Krystian zerknął na mnie zdezorientowany. Tuż za mną pojawiła się Karolina.

- Nie twój interes. – stwierdził bezczelnie siadając  na łóżku.

- Trzymaj mnie, bo mu przywalę. – warknęłam odwracając się w stronę znajomej.

- Edyta, nie krzycz… - poprosiła. – Wiemy tylko my. Ja, ty i on.

Bez żadnego namysłu podeszłam do niego, zamachnęłam się i uderzyłam go w twarz ściśniętą pięścią. Po sekundzie powtórzyłam czynność. Za drugim razem trafiłam w nos, na białej pościeli pojawiły się krople krwi. Wściekły Krystian wytarł twarz dłonią i zaczął wrzeszczeć. Wstał i ruszył w moim kierunku. Zamiast przystopować nakręciłam się jeszcze bardziej i znów  go uderzyłam. Do pokoju wpadło kilku sportowców. Rozpoznałam dwóch lekkoatletów i Łukasza. Żygadło chwycił mnie w pasie i odciągnął od Krystiana.

- Co jest? – zapytał zaskoczony.

Próbowałam mu się wyrwać, ale Łukasz bez trudu i wysiłku mnie powstrzymywał.

- Ani słowa. – wrzasnęła wściekła Karolina.

- Zrobił ci coś? – zapytał rozgrywający łapiąc moje nadgarstki. – Jej?

- Mi nie. – warknęłam. – Ja mu, owszem.

- Zabierzcie ją stąd. – krzyknął Krystian opanowując krwotok.

Ja, Żygadło i Karolina wyszliśmy na korytarz a Krystian z resztą sportowców zostali tamg gdzie byli.

- Co tam się stało? – zapytał zerkając raz na mnie a raz na moją znajomą.

Spojrzałam na Karolinę i wbiłam wzrok w ziemie wzruszając ramionami.

- Muszę wiedzieć, żeby stawić się po waszej stronie. – powiedział wbijając we mnie wzrok. – Edyta?

- No nie mogę no. – odparłam po chwili sfrustrowana.

- Wpadłaś tam i rozwaliłaś mu twarz. – westchnął. – Musisz to jakoś uzasadnić.

- Zdenerwował mnie.  – powiedziałam. – Nic nie powiem.

- On wie w ogóle za co dostał? – zapytał.

- Tego jestem pewna. – stwierdziłam oglądając swoją rękę.

Była fioletowa, na skórze widziałam ślady krwi Krystiana. Kiedy prostowałam palce czułam lekki ból. Żygadło wszedł do pokoju mojego sąsiada, a ja z Karoliną poszłyśmy do mnie.

- Mogę tutaj dzisiaj zostać? – zapytała. – Tylko na jedną noc…

Kiwnęłam głową. W końcu mój pokój był dwuosobowy, drugie łóżko było nieużywane. Usiadłam przy stoliku i wyjęłam apteczkę schowaną w szafce kuchennej. Obmyłam dłoń i owinęłam ją bandażem.

- Idziemy spać? – o niczym innym bardziej nie marzyłam. – Jestem wykończona.

- Ja też…  - westchnęła. – Ja też…

Wyłączyłam światło w pokoju, zakluczyłam drzwi, nastawiłam budzik i runęłam na łóżko.

____________________________________________________________________________

Macie już jakieś plany na wakacje albo weekend majowy? :)

63 komentarze:

  1. Nie powiem, Ciekawy rozdział :)
    Moje plany na weekend majowy będą zapewne spontaniczne, jak zawsze :D A twoje ?
    Pozdrawiam :)
    KKK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;>

      U mnie przede wszystkim odpoczynek. Może jakiś piknik w lesie, ognisko ze znajomymi itd. ;)

      Usuń
  2. Na wakacje - oczywiście :D Moja boska Italia :) a na majówkę to też oczywiście :D siedzę, leżę, bąki zbijam i zbieram siły do walki :D
    A Ty? ;)

    Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczynek, zabawa ze znajomymi itd. ;)

      Pozdrawiam! ;>

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy rozdział.

    Wakacje spędzę w Chorwacji a na Majówkę nie mam konkretnych planów. A ty?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;>

      W wakacje zamierzam zwiedzić pół świata, a weekend majowy spędzę ze znajomymi. ;)

      Usuń
    2. Chciałabym kiedyś wybrać się na takie Tournee po całym świecie*-*
      Ech, marzenia:-D

      Którą połowę świata będziesz zwiedzać? Jakie Kraje? Czy to tajemnica? :)

      Usuń
    3. Nie mam jeszcze konkretnych planów, idę raczej na spontan. ;)

      Usuń
  4. Na wakacje jadę z przyjaciółką na kolonie nad morze, plus jeszcze jakieś wyjazdy ze znajomymi. Na majówkę kilka ognisk z klasą. Rozdział jak zwykle świetny!
    Pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. No to się porobiło ;d Z niecierpliwością czekam na następny rozdział !
    Plan na majówkę - nauka do matury :<, na wakacje - praca i lś <3 A Ty jakie masz plany ;) ?
    Do jutra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia na maturze. ;)

      Moje plany? Odpoczynek!

      Do jutra! ;>

      Usuń
  6. Ale mu przypierdoliła! A rozdział jak zawsze świetny :D
    Byłam dzisiaj u lekarza i to nie białaczka tylko na szczęście osłabienie :)
    A planów na wakacje i na majówke na razie nie mam.

    Pozdrawiam Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie klnij! :)

      Dziękuję. ;>

      To świetnie, że to zwykłe osłabienie. Pozdrawiam. ;)

      Usuń
  7. Świetny rozdział ! :)

    Imprezy ze znajomymi... a Ty ? ;)

    Pozdrawiam serdecznie ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytając ten rozdział wydawał mi się krótszy. Może zrobisz wyjątek i wstawisz jeszcze jeden dziś ? :D Jestem ciekawa dalszych wydarzeń :)

      Usuń
    2. Dziękuję, również pozdrawiam. ;)

      Odpoczynek, może jakiś wypad w góry albo nad morze... ;>

      http://www.picshot.pl/pfiles/322540/vd.png - 3 strony, żadnych wyjątków. :)

      Usuń
    3. Twoja playlista mnie intryguje ;)
      Pozdrawiam, Ania.

      Usuń
    4. Ja mam tam wszystko. :D

      Pozdrawiam. ;)

      Usuń
  8. Jaki rozdział :o Nareszcie zaczyna dziać się coś kryminalno-rodzinno-strasznego :D (?)

    Plany? Hmmm... Na majówkę to na pewno grill i dużo gry na podwórku w siatkę :P Na wakacje, hmmm... Na pewno muszę się wybrać na koncert do Warszawy :D Później jeszcze Memoriał Z. Ambroziaka :D I oczywiście LŚ i ME :P A Twoje plany? :)

    Epizod świetny jak zawsze :) Pozdrawiam. ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim odpoczynek i sen. ;)

      Dziękuję, pozdrawiam. ;>

      Usuń
  9. Temperament ma to Ecia, nie powiem, że nie. Ale, mój Boże, przez sekundę myślałam że ten cały Krystian jej odda :o

    W mojej głowie zrodziło się dziwaczne pytanie... Jak zaczynałaś pisać, to imię "Edyta" kojarzyło ci się z jakimiś pozytywnymi lub negatywnymi cechami, może jakąś konkretną osobą?

    Plany na majówkę - matma matma matma. Na wakacje... W czerwcu jadę na LŚ do Łodzi <3 Pewnie będę pomagała rodzicom w pracy, ale nic konkretnego nie wiem.

    Buziaki, Malin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imię Edyta jest dla mnie zupełnie neutralne. ;)

      Pozdrawiam. ;>

      Usuń
  10. Plan na wakacje? Odpocząć :D Może poszukam jakiejś roboty, bo kasa się zawsze przyda ;> A no i na LŚ do Spodka jadę i na LGP do Wisły :)

    Ps. Jest to mój ulubiony blog, wchodzę na niego kilka razy dziennie i sprawdzam czy nie ma nowego rozdziału!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy podobne plany - też chcę odpocząć. ;)

      Bardzo mi miło! :>

      Usuń
  11. Normalnie jak czytam "Ecia" to mam mały napad śmiechu :) no jestem ciekawa konsekwencji tego napadu. Na majówkę jadę do siostry najprawdopodobniej i odliczam czas do LŚ <3

    OdpowiedzUsuń
  12. coś strasznie krótko dzisiaj :( albo za szybka akcja którą równie szybko się czytało :D

    w każdym bądź razie pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.picshot.pl/pfiles/322540/vd.png - 3 strony. ;)

      Pozdrawiam. ;>

      Usuń
    2. ha! ale poprzedni był o pół strony dłuższy :D

      dobrej nocki :)

      Usuń
    3. W założeniu mam 3 strony, poprzedni epizod to taki wyjątek. ;)

      Wzajemnie, mimo, że jest prawie południe. :D

      Usuń
  13. W ostatni dzień majówki jadę z rodzina, do kuzynki, która poprosiła, aby moja mama była jej świadkiem na bierzmowaniu. ;> A w wakacje mam plany, żeby wyjechać na kolonię z koleżanką. ;) A twoje? :)

    I jak zwykle jakaś akcja, której chyba nikt się nie spodziewał. :D

    Pozdrawiam ^_^
    Mysssia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wakacje zamierzam dużo podróżować, a w weekend majowy chcę odpocząć. Chyba pojadę na parę dni w jakieś ciche, spokojne miejsce... ;)

      Pozdrawiam! ;>

      Usuń
  14. Jak Ty to robisz, ze każde Twoje opowiadanie to hicior? ;)
    hm, majówka znajomi, imprezy. A na wakacje jeszcze planów nie ma :( Nię będę pytała jak każdy o Twoje plany, bo są już dobrze znane :) pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili ;)
    http://misja-miloscempuse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ponieważ moje wszystkie plany odnosiły się raczej do aktywności fizycznej, którą muszę odstawić na bok, to będę pewnie żyła Ligą Światową i meczem we Wrocku. A do tego czasu coś się jeszcze wymyśli. Majówka blisko, na pewno będę się wysypiać. ;)

    Dobrze tak Krystianowi. Co prawda nie pobiłabym go, bo taka nie jestem, ale zwyzywała na pewno. Przyczynił się do ciąży, to powinien za nią odpowiadać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Heheheheheh... Nie wiem dlaczego, ale strasznie mnie ten rozdział rozśmieszył, właściwie nie cały... Tylko moment od kiedy Ecia weszła (wparowała) do pokoju Krystiana ;D

    Na majówkę nie mam planów, ale na wakacje owszem :) Prawdopodobnie pojadę na obóz pływacki do Bułgarii i do Chorwacji z rodzicami :)
    A ty masz jakieś plany?
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje plany? Podróże, odpoczynek... ;)

      Pozdrawiam! ;>

      Usuń
  17. Widzę, że Krystian długo nie rozpaczał po tym jak Edyta dała mu kosza. Ale z niego szuja... Buziaki;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też bym tak zrobiła Krystianowi! Niech ma za swoje, brzydal jeden! :D

    Aa nauka na maj? A wakacje to pewnie jakaś praca, może jakiś wypad ze znajomymi nad morze ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szkoda, że tylko tyle dostał Krystian.. Ja bym chyba na miejscu Edyty go rozszarpała :)
    W planach mam maturę :)

    Pozdrawiam, no_princess ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wooow tego bym się nie spodziewała po Edycie :) ale dobrze zrobiła ;D należało mu się ;) mam nadzieję, że nie będzie miała za to problemów ;) a co do pytania to jeszcze żadnych planów nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie spodziewałam się, że z Edyty taka twarda sztuka! Dobrze, że odrzuciła tego Krystiana bo nie wiadomo jakby się to wtedy wszystko skończyło ;)


    Mam nadzieję, że będzie słońce i troszkę się opalę!
    Muszę się też poważnie zastanowić nad studiami... Został mi rok liceum i muszę się nastawić porządnie na jakiś przedmiot i kierunek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ileż siły w tej dziewczynie! Dobrze zrobiła! Już czekam na kolejny rozdział ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Brawo Edyta! Oby tylko ręka była cała i za długo nie bolała przez takiego dupka, jakim w stu procentach jest Krystian! Chyba nie muszę się powtarzać, że rozdział jak zwykle genialny?? :)
    Majówka to na pewno odpoczynek i dobra zabawa - wyjeżdżam do Paryża. Będę tam po raz trzeci i zawsze jestem zauroczona tym miastem.
    Wakacje to wolontariat, Liga Światowa i USA. Mam sporo urlopu, kiedyś muszę to wykorzystać;)
    Pisałaś, że zamierzasz zwiedzić kawał świata, jakiś konkretny kierunek?:)
    Pozdrawiam ciepło
    In my head :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;)

      Paryż jest piękny, fakt.

      Nic konkretnego. Wybiorę tyle miejsc, na ile będzie mnie stać i objadę wszystko po kolei. Spontan! :D

      Pozdrawiam. ;>

      Usuń
  24. Rozdział super! ^_^
    Ale z tego Krystiana dupek. Dosyć, że dzieciaka zrobił to jeszcze się go wypiera. Jakbym takiego znalazła to by mnie popamiętał i to na długo. Jak takie zachowanie mężczyzn widzę to mnie, aż krew zalewa! :/
    Majówka? Hmm... Jakieś balety na pewno, ale co dokładnie będę robić to nie wiem. A Ty? :D
    Pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;)

      Czas z przyjaciółmi, imprezy, wycieczki rowerowe, pikniki itd. ;>

      Pozdrawiam!

      Usuń
  25. Wooo, niezle sie tu dzieje! :D
    Majowka to bedzie jeden wielki odpoczynek, a na wakacje to gdzies w cieple kraje :p Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, agresywna Ecia :D Ale miała racje ... Ciekawa jestem czy będzie musiała ponieść konsekwencje swojego zachowania :D Znowu świetny rozdział i z niecierpliwością czekam na następny ! Pozdrawiam A :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bojowa z niej dziewczyna :D Co do planów to chcę się w końcu wyspać :D A jakie są Twoje plany? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń